פייסבוק
  • מבנה המוזיאון
  • פרטיזנים וחלוצים
  • אמפי
  • בית עדות
  • חדר ורשה
  • המוזיאון מראה כללי
תרמו לנו
ניוזלטר
ארועים
שמאל עליון גוול
גדול תחתון
הפעילות בסיוע ועידת התביעות

חדש ב"יד לילד"

ב"יד לילד" קיימת מסורת ארוכת שנים של שילוב תאטרון בפעילות המלווה את הביקור במוזאון. התאטרון הוא שפה תקשורתית-אמנותית המעוררת חשיבה ביקורתית ואמפתית במפגש עם האירועים והנושאים המורכבים של תקופת השואה.

שילוב התאטרון משקף תפישה חינוכית על פיה החוויה המוזאונית היא חוויה אמנותית ואסתטית הפונה אל מכלול חושיו של המבקר. הצפייה בהצגה, המפגש האינטימי עם השחקן והדיון שלאחר ההצגה הם חלק אינטגראלי בתפישה החינוכית-פדגוגית שנועדה להעביר את מסריו של המוזאון.

השנה נוספו לצוות "יד לילד" שני שחקנים. כך מתאפשר שילוב ההצגה בביקורים בכל ימות השבוע. 
ההצגות מיועדות לקהלים שונים. השיח הנערך בסופן מותאם לקהל היעד.

ההצגה "אברמל'ה הילד משמה" מוגשת לקהל המבקרים בשתי גרסאות על ידי השחקנים גיא אלון וכנרת רגב-שרשבסקי.
נושא ההצגה הוא מפגש בין ילד יתום ניצול שואה לבין הצבר הארץ ישראלי. עולים בה קשיי הקליטה שלו, החרדות והפחדים עקב זיכרונותיו מהמלחמה, ולעומת זאת – חוסר היכולת של חלק מהחברה בה הוא נמצא לקבל אותו. זהו תיאור תהליך הקליטה ופתיחת הלבבות של שני עולמות אלה, עד להשתלבות המלאה, סיפור העומד מעבר לזמן ולתקופה ועוסק בקבלת האחר והשונה. ההצגה מעלה לדיון נושאים הרלוונטיים לעולמם של הילדים כגון: האחר הוא אני, תפקיד הקבוצה בחברה והקושי לחוות שינויים.

 

 כנרת רגב-שרשבסקי גיא אלון

ההצגה "ריקוד השמחה והעצב" מעלה תמונות מסיפור חייה של לאה בתקופת המלחמה. חייה מכונסים בקופסאות זיכרון המפוזרות על הבמה, שבחלק מהן ספון עברה. מתוך קופסאות אלו עולים מכתבים, תמונות משפחה וחפצים שנשמרו, הממלאים את ריק האובדן. אלה גם הקופסאות הבונות מחדש את העבר, הבית שהיה, המנזר שבו חייתה, המחבוא והמסתור וחומת הגטו שסגר על משפחתה. ההצגה מעלה לדיון נושאים כגון: התמודדות של ילדים בתקופת המלחמה ואחריה, חפץ משמר זיכרון, זהות שאולה וחסידי אומות העולם.

הדפסשלח לחבר
Share |