פייסבוק
  • מבנה המוזיאון
  • פרטיזנים וחלוצים
  • אמפי
  • בית עדות
  • חדר ורשה
  • המוזיאון מראה כללי
תרמו לנו
ניוזלטר
ארועים
שמאל עליון גוול
גדול תחתון
הפעילות בסיוע ועידת התביעות

שדרוג אולם "יזכור"

אולם "יזכור", מהתערוכות המרכזיות בבית לוחמי הגטאות, הוקם לפני כעשור כחלק מחידוש החלל המרכזי של המוזאון. על התכנון האוצרותי ועל עיצוב האולם היו אחראיות בינה סלע-צור, רומי אחיטוב ומאירה קובלסקי.
במגירות גדולות החבויות בתוך קירות זכוכית כהים שמורים חפצים ועבודות אמנות מאוספי ארכיון בית לוחמי הגטאות. המגירות ממוקמות בתוך הארכיון, אך הן פונות לחלל התצוגה, וכך זוכה המבקר להיחשף אל חפצים ואל רישומים מאוסף האמנות (עדות גרפית לחוויותיהם של אמנים בתקופת השואה). כל חפץ ורישום במגירות התצוגה טומנים בחובם סיפור אישי, בעוד שעל הקיר שמנגד צפים ועולים שמות הקהילות היהודיות שחרבו: זיכרון אישי וזיכרון קולקטיבי בחלל אחד.

חשיפת החפצים בחלל החשוך נעשית באמצעות מסכי מגע אלקטרוניים. המבקר נוגע בפסי התאורה ובוחר באילו חפצים להתמקד. תהליך ההתוודעות לחפצים, "מחוזות זיכרון" בלשונו של פייר נורה, הוא חווייתי, עבודת הווה של זכירה.

עם השנים התיישנה הטכנולוגיה שבבסיס התערוכה, והיה הכרח להחליף את המערכת ולשדרגה. אחד הקריטריונים לבחירת החברה שתבצע את השדרוג היה שימור החוויה המוזאלית המקורית של המבקר בתערוכה. חברת "קאמל הפקות בע"מ" נבחרה לבצע את השדרוג הטכנולוגי. חברת "קאמל הפקות בע"מ" מפתחת תצוגות מולטימדיה לתערוכות ולמרכזי מבקרים זה יותר מעשרים שנה. החברה מתמחה ביצירת תוכן מתקדם והטמעתו בטכנולוגיות חדשניות. הממשק החדש של תערוכת "יזכור" הוא עתה ידידותי ונוח לשימוש.

כן פנינו לבחון מחדש את החפצים המוצגים במגירות (חלק קטן מתוך אלפי החפצים השמורים בארכיון) ואת מיקומם. הקו המנחה היה תמטי: לייחד כל מגירה לנושא או לערך מסוים, ובהתאם לכך לבחור את הפריטים שיוצגו. את הפרויקט הובילו מחלקות הארכיון והתפעול בשיתוף חטיבת המוזאון ומחלקת החינוך.

שדרוג התערוכה התאפשר בתרומת קרן אנונימית ומשפחת ליברטי.

 

הדפסשלח לחבר
Share |